top of page

desenho técnico |

technical drawing

Captura de tela 2024-10-14 125200.jpg
ARQNISK_SOFABRASILIA3_R01_3ASSENTOS_3_png.png

desenho 3D |

3D drawing

SOFÁ BRASÍLIA

e7540887-ecbf-4a94-be76-2f67b1579345_edi

Brasília ’23-24, Rio de Janeiro, Brasil

​​

Em busca de um sofá que pudesse atender diferentes formatações de ambientação de um usuário – do “L” ao linear, passando por todos os diversos e possíveis ângulos que um compasso pudesse abrir – no seu resultado, a grande similaridade com o plano-diretor da capital federal brasileira, BRASILIA.

O purismo do traço dos mestres modernistas homenageados no nome, e a flexibilidade da persona contemporânea no uso. Uma geração de interlocutores que nunca para, lida de diferentes formas – com os cada vez mais enxutos – metros quadrados do seu lar, buscando em um sofá, uma das mais importantes peças de composição de um estar, em um simples toque a adequação a diferentes papéis. Receber alguém mais formal, receber alguém mais íntimo, liberar espaço para uma festa ou se adequar a uma mudança para um outro espaço.

Um BRASILIA de um usuário dificilmente será igual de outro, pela infinidade de possíveis composições, módulos, personalizações de acabamentos e edições de medidas.​

 

Um pouco mais sobre a “Brasília”, Victor Niskier.

Brasília ’23-24, Rio de Janeiro, Brazil

 

In search of a sofa that could accommodate different configurations of a user’s space—from “L” shapes to linear arrangements, through all the various angles a compass could create—the result bears a strong resemblance to the master plan of Brazil’s federal capital, Brasília.

The purism of the lines from the modernist masters honored in the name and the flexibility of contemporary use. A generation of users who never stops, dealing in various ways with the increasingly limited square meters of their homes, seeking in a sofa one of the most important pieces for composing a living area, with the ability to adapt to different roles with a simple adjustment. To host someone formally, to entertain someone more intimately, to free up space for a party, or to adapt to a change in another space.

One Brasília of a user will hardly be the same as another’s, due to the infinite possibilities for compositions,

modules, finish customizations, and size adjustments.

 

A bit more about “Brasília” by Victor Niskier.

bottom of page